Pierwsza edycja Warsaw Global Business Forum już za nami!

Pierwsza edycja Warsaw Global Business Forum już za nami!

Czy dyskusja dotycząca działań polskich przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym jest potrzebna?  Jak najbardziej! Świadczy o tym zainteresowanie, jakim cieszyła się pierwsza edycja konferencji Warsaw Global Business Forum, która odbyła się 11 października w Centrum Nauki Kopernik.

Uczestnikami wydarzenia byli przede wszystkim przedsiębiorcy oraz przedstawiciele instytucji, które są zainteresowane globalną ekspansją polskich firm. Chcieli dowiedzieć się jak wygląda droga do sukcesu właścicieli firm, którzy odważnie zdecydowali się wyjść ze swoją ofertą do środowiska międzynarodowego.

Najmocniejszym punktem wydarzenia byli właśnie prelegenci, którzy podzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem związanym z rozwojem ich biznesu. Organizatorom zależało na tym, aby pojawiło się  jak najwięcej przykładów, porad, a nie tylko wiedza teoretyczna. Cel ten został osiągnięty. Świadczą o tym pozytywne opinie uczestników konferencji, którzy podkreślali, że sam temat jest bardzo ważny, ale to co odróżnia Forum od innych  wydarzeń  – to właśnie praktyczne podejście do zagadnienia. Jednym z najważniejszych aspektów przygotowań był więc odpowiedni dobór prelegentów – ludzi, którzy mogą pochwalić się globalnym sukcesem i mogą opowiedzieć jak krok po kroku do tego sukcesu doszli.

Pierwsza prelegentka, Laura Godek-Miąsik, uznana przez Magazyn Forbes za jedną z najzdolniejszych  osób w Europie, opowiedziała o tym, skąd wziął się pomysł na firmę Lyo Food i jak świat dowiedział się o jej produktach. Zuzanna Sielicka-Kalczyńska  z firmy Whisbear przedstawiła podręczną check listę – niezbędną szczególnie na początku działalności. Ewa Dudzic, współtwórczyni marki GLOV – uświadomiła uczestnikom jak ważne jest pamiętanie o różnorodności kulturowej i dopasowanie komunikacji do konkretnego kraju.

O zaletach globalnego ecommerce opowiedział nasz następny gość, Cyprian Iwuć z marki Jem Sushi. Jego niespożyta energia była świetną rekomendacją potwierdzającą, że chcieć to móc. Tymczasem prezes firmy Unified Factory – która może pochwalić się ekspresowym tempem rozwoju i wchodzenia na kolejne zagraniczne rynki – podzielił się swoimi spostrzeżeniami na temat różnicy między współpracą z lokalnym partnerem, a własnym działem sprzedaży.

O tym, że sprzedaż to wyzwanie, ale odpowiednie podejście do tematu może zaowocować sukcesem, przekonywał Mick Griffin z Brand 24. O doświadczeniach logistycznych i sprzedażowych opowiedzieli też przedstawiciele firm: Raben – Sławomir Rajch oraz Mateusz Barycza oraz Joanna Ciborowska-Sanchez z firmy Amica.

Mocnym akcentem wydarzenia był też Panel Dyskusyjny zorganizowany przy współpracy z Fundacją Startup Poland „Global Tech Stars”, gdzie młodzi przedsiębiorcy opowiadali o swojej ścieżce do sukcesu oraz barierach, jakie napotykali na swojej drodze. Panel moderowała nowa prezes Fundacji, Julia Krysztofiak-Szopa, a udział wzięli: Dariusz Sobczak z Nanovo, Mikołaj Winkiel z Brand24, Artur Racicki z Social Wi-Fi, Marcin Joka z Photon Entertainment oraz Konrad Howard z Booksy.

Każde wystąpienie było niezwykle energetyczne i motywujące. Pojawiło się wiele pytań od publiczności, chcącej mocniej zgłębić tematykę globalnej ekspansji. Konferencja była też świetną okazją do networkingu i wymiany doświadczeń między uczestnikami.

Już powoli pojawia się plan kolejnej edycji – bo temat internacjonalizacji biznesu to temat szeroki, wieloaspektowy, który jest wciąż za mało poruszamy w świecie biznesu. Chcemy to zmienić – pokazując przede wszystkim jak udało się  innym osiągnąć międzynarodowy sukces  i zachęcając polskich przedsiębiorców do wypłynięcia na szersze wody.

Zapraszam do współpracy przy kolejnej edycji konferencji Warsaw Global Business Forum.

Magdalena Łoboda

magdalena.loboda@comecreationsgroup.pl

Tel: 669 363 426